aktuální stav - Cecilovy lázně

Cecil si užil bezvadné lázně:
  • vygruntováno v prostoru motoru




  • obroušeny a natřeny trubky všeho druhu
  • vyměněn vzduchový filtr
  • vyměněny tlumiče



  • rozmontován, vyčištěn a znovu sestaven startér
  • vycíděny rozfuky vzduchu kam až ruka dosáhla (největším oříškem bylo znovuzprovoznění klapky ne/pouštějící vzduch zvenčí - a tu jsem opravila JÁÁÁ)
  • poštelována ruční brzda
  • opraveno topení v obytné části
A HLAVNĚ!!!
z převodovky vyňata "vidlička", zatrachtilá součástka , která nás stála:
  • dvě nová spojková lanka
  • její svaření, které nepomohlo
  • jeden nový spojkový pedál (původní prasknul)
  • amatérskou výztuhu prasklého pedálu (toho "nového") za tmy cestou do pouště v Maroku
  • bytelnou výztuhu pedálu, která nás všechny přežije, v pouštním servisu
není to ale tak jednostranné, protože nám ta "vidlička" taky přinesla spoustu zážitků:
  • hledání místa na přespání hodinu po půlnoci na předměstí rumunského města Oradea (zastavení policisty; legitimování; podivování se, že Cecil je obytný; rada, kde přespat)
  • hledání servisu v Rumunsku
  • výměna lanka v rumunském servisu (kde za práci nic nechtěli a pro lanko nás odvezli)
  • zocelení nervů i vztahu, když jsme v úzkých strmých uličkách potřebovali řadit a nešlo to
  • koupě lanka ve Španělsku
  • zkušenost, že se dá jezdit i bez spojky
  • ježdění bez spojky
  • výztuha prasklého pedálu "na koleně" u silnice v Maroku
  • návštěva servisu v pouštním městěčku Merzouga
  • druhá výměna spojkového lanka, tentokrát přímo na ulici a svépomocí
sice to na první pohled vypadá, že zážitků je víc, ale za ty nervy při řízení to opravdu nestojí, takže tentokrát kluci: 
  • vydolovali "vidličku" z převodovky
  • prozkoumali ji
  • zjistili, že je nesymetrická a jedna nožička je kratší
  • hledali jinou na internetu, v několika obchodech a vrakovištích v Malaze i jinde (nenašli)
  • zkoumali ji znovu a důkladněji 
  • konzultovali její stav s rozebíračem dodávek v Čechách
"vidlička" před úpravou

po tom všem si ji Tomáš vzal do parády, zbrousil ji a dal do toho všechno, a tak už řadíme lehce a jezdíme bez potíží. CHACHÁ!!! 

obkres ukazující asymetrii

"vidlička" po zásahu Tomáše (musíte uznat, že je machr...)

převodovka je zase kompletní

(za kvalitu fotky nese zodpovědnost pořizovací technika)

instalace převodovky zpět na její místo

přes tohle všechno jsme se k tomu aktuálnímu stavu Cecila dopracovali. teda, tak se k němu dopracovali Tomáš s Jindřichem. já jsem si lebedila na pláži u soch (abych napracovala hodiny, které Tomáš tráví opravami), koukala na západy slunce a draky pouštěné ve větru.




měla jsem se báječně, Cecil taky, kluci už moc ne - huntovali se spěchem a nevyspáním, poněvač se to přece muselo stihnout!!! a taky byli zalezlí na tmavém, hlučném, studeném, zasmrádlém skladě. a venku svítilo slunko. a když už to vypadalo, že lázně skončily, slunko provokativně zalezlo (a to si Jindřich myslel, jak bude běhat ve slunci s rozepjatou košilí po pláži a užije si konečně trochu povětří).

jenže Jindřichovi nakonec vůbec nevadilo, že je pod mrakem, protože si usmyslel, že Cecilovi poskytne ještě kapku wellness a podívá se mu zevrubně na spodek. devět z deseti majitelů starého auta, s téměř 350 000 na kontě, vám potvrdí, že se tento krok nevyplácí (a ten desátý je naprostý technický antitalent, takže je vůbec divné, že auto má). prostě a jednoduše je Cecil o pár kilo lehčí, protože za ty roky měl vespod spoustu "přebytečného" plechu, který by se vydrolil možná sám jen jízdou. ale takhle, když vzal Jindřich do ruky šroubovák a pomohl mu od té zátěže, se cítí mnohem lépe a radostněji. Cecil samozřejmě.
ano, opravdu se mi Cecil zdál už takový pěkně spokojený. jenže Jindřich pořád nebyl. chtěl ještě přijít na to, proč ruční brzda při zatažení vydává ten mysteriózní zvuk! a při té příležitosti, proč si nezatočit zadním kolem. jen tak z plezíru, jen tak pro zábavu, z radosti, že se už všechny opravy chýlí ke konci. ale hlavně, aby se zjistilo, že levé zadní kolo se vlastně skoro vůbec neotáčí. 


chtělo se mi v tu dobu (skoro v jednu v noci) vyskočit z kůže a běžet někam hodně daleko. jenže to nejde. tak jsem došla koupit pivo, aby se to Jindřichovi líp studovalo v knize "opravte si svůj Peugeot Boxer", kde jednoduché věci jsou popisovány do detailu a složitými abyste se prokousali sami. 

ilustrační foto - toto je jiné studium (probíhalo za dne)

lázně tedy pokračují. znovu přichází na pomoc Tomáš s jeho turborychlým zásahovým přístupem. došlo to až tak daleko, že byla zabijačka. prasátka se vyňala z chlívku, vymyla se jim střívka a zbavila se štětin. dál se nepokračovalo, protože z nemocného prasátka dobré jitrničky nebudou, a tak se objednala nová, zdravá. 

chci tímto vzdát hold oběma opravářům jmenovitě:
Tomášovi za to, že se sám dobrovolně nabídl, že nám pomůže (musel vědět, že to nebude jen tak) a za to, že se svým rychlým přístupem "toleruje" Jindřicha s jeho pečlivým (rozuměj pomalým) přístupem
Jindřichovi za to, jak rychle kmitá. a že ho to stojí hodně energie přizpůsobovat se té rychlosti.
já bych k tomu řekla jen toto: myslím, že tihle dva by se na půli cesty sešli možná tak za milión let

PS: dnes, jedna hodina po půlnoci - Jindřich drhne rez z disků a já se modlím k univerzu, aby ta brzdová prasátka a hadičky byly opravdu poslední opravovanou závadou.

Komentáře

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Transfagarašská magistrála - začátek

cesta na Transfagaraš

Transfagarašská magistrála - spaní a cesta dál