aktuální stav - Cecilovy lázně
Cecil
si užil bezvadné lázně:
-
vygruntováno v prostoru motoru
-
obroušeny a natřeny trubky všeho druhu
-
vyměněn vzduchový filtr
-
vyměněny tlumiče
-
rozmontován, vyčištěn a znovu sestaven startér
-
vycíděny rozfuky vzduchu kam až ruka dosáhla (největším oříškem bylo znovuzprovoznění klapky ne/pouštějící vzduch zvenčí - a tu jsem opravila JÁÁÁ)
-
poštelována ruční brzda
-
opraveno topení v obytné části
A
HLAVNĚ!!!
z převodovky vyňata "vidlička", zatrachtilá součástka , která nás stála:
z převodovky vyňata "vidlička", zatrachtilá součástka , která nás stála:
-
dvě nová spojková lanka
-
její svaření, které nepomohlo
-
jeden nový spojkový pedál (původní prasknul)
-
amatérskou výztuhu prasklého pedálu (toho "nového") za tmy cestou do pouště v Maroku
-
bytelnou výztuhu pedálu, která nás všechny přežije, v pouštním servisu
není
to ale tak jednostranné, protože nám ta "vidlička"
taky přinesla spoustu
zážitků:
-
hledání místa na přespání hodinu po půlnoci na předměstí rumunského města Oradea (zastavení policisty; legitimování; podivování se, že Cecil je obytný; rada, kde přespat)
-
hledání servisu v Rumunsku
-
výměna lanka v rumunském servisu (kde za práci nic nechtěli a pro lanko nás odvezli)
-
zocelení nervů i vztahu, když jsme v úzkých strmých uličkách potřebovali řadit a nešlo to
-
koupě lanka ve Španělsku
-
zkušenost, že se dá jezdit i bez spojky
-
ježdění bez spojky
-
výztuha prasklého pedálu "na koleně" u silnice v Maroku
-
návštěva servisu v pouštním městěčku Merzouga
- druhá výměna spojkového lanka, tentokrát přímo na ulici a svépomocí
sice
to na první pohled vypadá, že zážitků je víc, ale za ty nervy
při řízení to opravdu nestojí, takže tentokrát kluci:
-
vydolovali "vidličku" z převodovky
-
prozkoumali ji
-
zjistili, že je nesymetrická a jedna nožička je kratší
-
hledali jinou na internetu, v několika obchodech a vrakovištích v Malaze i jinde (nenašli)
-
zkoumali ji znovu a důkladněji
- konzultovali její stav s rozebíračem dodávek v Čechách
"vidlička" před úpravou |
po tom všem si ji Tomáš vzal do parády, zbrousil ji a dal do toho všechno, a tak už řadíme lehce a jezdíme bez potíží. CHACHÁ!!!
obkres ukazující asymetrii |
převodovka je zase kompletní |
(za kvalitu fotky nese zodpovědnost pořizovací technika) |
instalace převodovky zpět na její místo |
přes tohle všechno jsme se k tomu aktuálnímu stavu Cecila
dopracovali. teda, tak se k němu dopracovali Tomáš s Jindřichem.
já jsem si lebedila na pláži u soch
(abych napracovala hodiny, které Tomáš tráví opravami),
koukala na západy slunce a draky pouštěné ve větru.
měla
jsem se báječně, Cecil taky, kluci už moc ne - huntovali se
spěchem a nevyspáním, poněvač se to přece muselo stihnout!!! a
taky byli zalezlí na tmavém, hlučném, studeném,
zasmrádlém skladě. a
venku svítilo slunko. a když
už to vypadalo, že lázně
skončily,
slunko provokativně zalezlo
(a to si Jindřich myslel, jak bude běhat ve slunci s rozepjatou košilí po pláži a
užije si konečně trochu povětří).
jenže
Jindřichovi nakonec vůbec nevadilo, že je pod mrakem, protože si
usmyslel, že Cecilovi
poskytne ještě kapku wellness a
podívá se
mu zevrubně na spodek.
devět z deseti majitelů starého auta, s téměř 350 000 na kontě, vám potvrdí, že se tento krok nevyplácí (a ten desátý je
naprostý technický antitalent, takže je vůbec divné, že auto
má). prostě a jednoduše je Cecil o pár kilo lehčí, protože za
ty roky měl vespod spoustu "přebytečného" plechu, který
by se vydrolil možná sám jen jízdou. ale takhle, když vzal
Jindřich do ruky šroubovák a pomohl mu od té zátěže, se cítí
mnohem lépe a radostněji.
Cecil samozřejmě.
ano,
opravdu se mi Cecil zdál už takový pěkně spokojený. jenže
Jindřich pořád
nebyl. chtěl ještě přijít na to, proč ruční brzda
při zatažení vydává ten mysteriózní
zvuk! a při té příležitosti, proč si nezatočit zadním kolem.
jen tak z plezíru, jen tak pro zábavu, z
radosti, že se už všechny opravy chýlí ke konci. ale hlavně, aby se zjistilo, že levé zadní kolo se vlastně skoro
vůbec neotáčí.
chtělo
se mi v tu dobu (skoro v jednu v noci) vyskočit z kůže a běžet
někam hodně daleko. jenže to nejde. tak jsem došla koupit pivo,
aby se to Jindřichovi líp studovalo v knize "opravte si svůj
Peugeot Boxer", kde jednoduché věci jsou popisovány do
detailu a složitými abyste se prokousali sami.
ilustrační foto - toto je jiné studium (probíhalo za dne) |
lázně
tedy pokračují. znovu přichází na
pomoc Tomáš s jeho turborychlým zásahovým přístupem. došlo to
až tak daleko, že byla zabijačka. prasátka se vyňala z chlívku,
vymyla se jim střívka a zbavila
se štětin. dál se nepokračovalo, protože z nemocného prasátka
dobré jitrničky nebudou, a tak se objednala nová, zdravá.
chci
tímto vzdát hold oběma opravářům jmenovitě:
Tomášovi
za to, že se sám dobrovolně nabídl, že nám pomůže (musel
vědět, že to nebude jen tak) a za to, že se svým rychlým
přístupem "toleruje"
Jindřicha s jeho pečlivým
(rozuměj pomalým)
přístupem
Jindřichovi
za to, jak rychle kmitá. a že ho to stojí hodně energie
přizpůsobovat se té
rychlosti.
já
bych k tomu řekla jen toto: myslím, že tihle dva by se na půli
cesty sešli možná tak za milión let
PS: dnes, jedna hodina po půlnoci - Jindřich drhne rez z disků a já se modlím k univerzu, aby ta brzdová prasátka a hadičky byly opravdu poslední opravovanou závadou.
😂😂😂😂
OdpovědětVymazat